Złoto

MAJESTYCZNE ZŁOTO
Od ponad 6000 lat używamy złota jako waluty, biżuterii i symboli statusu członków rodziny królewskiej i szlachty. Na przestrzeni wieków w niezliczonych grobowcach królewskich odnajdywano złotą biżuterię i inne ozdobne złote przedmioty.
Fascynacja błyszczącym złotem jest nadal wielka, a popyt na złote koraliki Trollbeads stale rośnie. W kolekcji było już 200 srebrnych koralików, kiedy Lise Aagaard zdecydowała się wykonać pierwszy koralik z 18-karatowego złota. To było wtedy, gdy miała jeszcze sklep w Kgs. Lyngby’ego. Złoty koralik wyprzedał się w ciągu tygodnia! Od tego czasu złote koraliki na stałe zagościły w kolekcji Trollbeads.
MATERIAŁ
Czystość złota mierzy się w karatach. Czyste złoto ma 24 karaty. Jeśli złoto nie jest czyste, zwykle miesza się je z miedzią. Miedź nadaje mieszance ciepły, złoty kolor. Do wszystkich naszych złotych kul używamy 18-karatowego złota, co jest międzynarodowym standardem. Złote kulki posiadają cechę probierczą LAA 750. Oznacza to, że 750 sztuk na 1000 to czyste złoto. Regularnie sprawdzamy zarówno nasze złoto, jak i srebro, aby mieć pewność, że spełniamy obiecane standardy. Każda złota kula ma swoją cenę, która zależy od wagi.
RZEMIOSŁO - CIRE PERDU
Złote Koraliki Trolla są rozpoczynane i wykańczane ręcznie i wykonywane głównie przy użyciu liczącej 3000 lat techniki „cire perdu”, czyli „traconego wosku”. Metoda ta umożliwia odwzorowanie najdrobniejszych szczegółów od wosku po metale szlachetne.
Kiedy projektowana jest złota kula, pierwszym krokiem jest wyrzeźbienie jej w czerwonym wosku. Kolejnym krokiem jest przymocowanie modelu do woskowego pręta, na którym opiera się proces odlewania, który rozpoczyna się od modelu gipsowego. Sztyft wosku umieszcza się na modelu gipsowym, roztapiając niewielką ilość wosku i pozostawiając go do wyschnięcia, aby się przykleił. Model gipsowy mocuje się do cylindrycznej formy, do której wlewa się gips. Gdy tynk stwardnieje, podgrzewa się go w piecu, który topi wosk. Teraz w gipsowym modelu znajduje się dziura, która ma taki sam kształt jak kula wosku, która się roztopiła. Następnym krokiem jest stopienie granulek złota w małej misce nad ogniem. Po stopieniu złoto przelewa się przez otwór w gipsowym odlewie i gipsowy model wypełnia się złotem. Podczas wlewania złota do odlewu masa odlewnicza obraca się w wirówce. Następnie kształt walca zanurza się w wodzie, gips rozpuszcza się i wyjmuje się złotą kulkę. Gdy kula ostygnie, zostaje odcięta od pręta i tym samym usunięta z odlewu. Na koniec kula jest płukana, odnawiana i polerowana.
MIESZANKA SREBRA I ZŁOTA
Kulki będące połączeniem srebra i złota są stemplowane LAA925, ponieważ stempel bazuje na metalu o najniższej wartości. Wykonanie piłki z połączenia obu materiałów wymaga więcej pracy niż wykonanie piłki z jednego metalu. Z tego powodu oraz ponieważ złoto zwiększa wartość kuli, kule te są droższe.
WYJDŹ NA ODKRYCIE W ZŁOTYCH PIŁKACH